Det totale overblik over din virksomhed og dens økonomiske muligheder
Optimering af din virksomhed
Denne ydelse baserer sig på mange af de samme ydelser som indgår under ”Økonomistyring” og ”Budget som ledelsesværktøj”, men hertil kædes en gennemgang af HELE virksomheden.
Virksomhedsoptimering
Jeg gennemgår de forskellige ydelser der leveres, forretningsgangene i organisationen og organisationsopbygning, herunder ansvarsområder og kompetencer m.v. for at skabe et overblik over værdikæderne og deres indbyrdes afhængigheder og påvirkning af hinanden.
- Der kigges også på HVOR værdiskabelsen for kunden reelt sker i virksomheden/hvilke processer der er særligt værdiskabende og hvilke der måske ikke er.
- Vi kigger på kundesammensætning – afhængighed – prissætning – kunde”krav” – og indtjening på kunden.
- Vi kommer også til at snakke prissætning af ydelserne – salgspriser – ikke kun kostpriser.
- Vi kigger på organiseringen af virksomheden.
- Jeg sikrer at forretningsgangene og processerne vedr. økonomidelen hænger sammen HELE vejen igennem.
- Alt sammen sker i tæt samarbejde med ledelsen og nøglemedarbejdere, hvorved der sikres at viden og forståelse for evt. justeringer forankres i selve ledelseslaget – som skal gennemføre justeringerne…
- Denne indsigt sikrer også at jeg tilfører virksomheden maksimal værdi – da det sker ud fra de faktiske forhold i virksomheden.
- Jeg bidrager til at fokus holdes på de for virksomheden mest værdiskabende ting.
- Sikring af at beslutninger sker på gennemarbejdet grundlag.
Jeg kan tilbyde at være en mere eller mindre aktiv del af gennemførelse af ændringer jf. jeg også tilbyder interim ledelse.
Arbejdsområder
- Værdiskabende økonomirapportering til ledelse, bestyrelse og pengeinstitut
- Analysere og synliggøre forretningsområder og væsentlige optimeringsmuligheder
- Synliggøre nøglekompetencer (såvel virksomhedens som enkeltpersoners)
- Ejerledersparring vedr. virksomhedsledelse, organisering og strukturering
- Medvirke ved ansættelser af nøglepersoner
- Sparring vedr. juridiske forhold – personale/overenskomster & kontrakter
- Konkrete anvisninger og/eller handlingsplaner, med mulighed for assistance til implementering
- Valid og ærlig kommunikation til alle involverede – ejer – organisation – bestyrelse – pengeinstitut – evt. andre relevante interessenter